Saturday 8 December 2012

make the evolution thats what in your solution.



"The activist is not the man who says the river is dirty. 
The activist is the man who cleans up the river."
(H Ross Perot) 

Assalamualaikum wbt..

 aku ucapkan terimas kat kawan aku yang juga kawan sekelas dengan aku yang juga kawan sebilik dengan aku yang juga kawan seDQ dengan aku. 

"walau macamanapun kau mesti bermati-matian back-up diri kau walaupun kau terpaksa menipu"

as soon as possible, aku banyak kali terfikir, kenapa aku seringkali begini dan begitu. rupanya baru aku sedar, ..
tak payah nak berjiwang2 sangat dengan perasaan sendiri. makin layan perasaan makin aku akan ikut perasaan. perasaan tu datang dari hati. hati aku memang ada sedikit percent2 kasih sayang (hahaha jiwang nyer) jadi kadang2 aku memang terhasut dengan perasaan tu. 

Ah memang tak betul la aku cakap kalau aku kate aku suka sangat layan perasaan tu. cuba la ubah sikit cara pemikiran tu, adnin. aku sampai sekarang aku ingat kata2 ayah aku,

"lantaklah dengan apa orang kata. kau tetap kena jadi diri kau. tak payah nak rendah-rendah diri sangat"

mendalam der ayat tu. aku suka sangat. ayah aku ni memang cukup berpengalaman dan berkemahiran dalam ilmu kemanusiaan. ilmu kemanusiaan ni bermaksud ilmu bagaimana kita sebagai manusia nak menghadapi manusia-manusia lain. dalam bab kehidupan seharian, bagaimana cara berfikir dan bertindak, aku cukup respek ayah aku dalam hal ni.

betul la. sampai bila aku nak hidup di bawah selipar orang, betul tak?
maksud aku, hidup bawah selipar orang mafhumnya hidup ni terlalu2 rendah diri sangat sampai kita sendiri tak reti nak membela diri kita walau di mana kita berada. dan dalam erti kata lainnya, kite ni mudah sangat mengalah, tunduk, reda, dan ape2 je yang semaksud denganya.

aku kena tukar cara berfikir.dahla..aku taknak da macam dulu.
 insyaAllah,
 make the evolution thats what in your solution 

.....

aku..

dah..

benar-benar..

sedar..

dari..

zaman gelap..

kini..

masanya...

 telah...

 tiba..

 

-BANGKIT-


berjalan.melihat.mentafsir
sekian daripada Adnin Razak
da'ie jalanan bumi fana
9hb Disember 2012 @ 1:12pm
 





No comments:

Post a Comment