Tuesday 11 September 2012

Menanti esok yang tiada.

Assalamualaikum wbt ..
Aku sekarang di ambang hujung tanduk. Aku tak pasti masih adakah lagi hari esok untuk aku. Semua insan kat dunia ni ada rancangan masa depan masing2.Termasuklah aku. Aku pun dah rancang, apa perancangan hari esok untuk aku.

Bermula pada 5hb September, aku dah mula tercampak ke dunia yang tak pernah aku duduk. Bermula 5hb September jugalah, aku tak pasal-pasal berubah menjadi seorang yang 'orang tak sangka'.

Tempoh sebulan dari 5hb September hingga 5hb Oktober ni adalah satu tempoh yang amat panjang dalam hidup aku. Dalam masa sebulan ni, macam2 yang boleh berlaku, menentukan masa depan aku. Arghh! Aku tak sangka dalam sekelip mata aku boleh jadi seseorang yang amat tak dikenali lagi. Mungkin sejak 5hb September tu lah rata-rata manusia kat dunia ni yang mengenali aku akan berkata, "Ish, Aku tak sangka la dia ni. Sebelum buat tak fikir ke??"

Ya, aku akui, ini salah aku. Aku tak sengaja. Aku tak sengaja !! Aku tak sengaja!!!!!

Aku kalau boleh taknak hidup lagi kat dunia ni. Tapi apakan dayaku, aku ni manusia jugak. Ada taklifat besar nak diuruskan. Aku sendiri tak sangka kenapa aku boleh tercampak dalam dunia gelap ni.

Hakikatnya takdalah gelap mana, tapi bagi aku, sedikit sebanyak situasi yang aku alami sekarang, dah mengancam masa depan aku. Thats why aku cakap, aku ibarat menanti hari esok yang tiada.

Aku ulangi lagi, andaikata aku mati, aku lebih rela mati dalam kebenaran daripada terus hidup dalam fitnah. Ya! Aku difitnah!

Manusia yang bernama rakyat terus tertipu dengan ayat-ayat manis media. Sikap manusia semakin bodoh apabila mendengar sahaja apa yang MEDIA katakan, terus manusia mengangguk, dan mengiyakannya. Walhal mereka tak tahu perkara sebenar. Argh!!

Aku semakin tension bila mendapat aku sudah tercampak ke dunia gelap. Habis semua perancangan aku. Aku takut aku akan ditakdirkan menjadi SEORANG YANG KAMU TAK PERNAH KENAL. Nauzubillah !!

Sekarang, yang menjadi peneman setia aku, hanyalah air mata. Depan kawan2 aku boleh bergelak sakan, tapi depan TUHAN hakikatnya aku sangat2 menangis. Mata aku basah, hati aku pun basah. Aku macam dah takde apa lagi dah kat dunia ni.

Terbaru, 12hb September 2012, adalah penentu masa depan aku kat DQ. Aku taknak cerite panjang. Cuma aku nak korang yang baca post aku ni, doa2kanlah agar HARI ESOK AKU MASIH ADA LAGI.

Aku harap korang faham situasi aku.

"Hidup ini memang palat, tapi esok masih ada"-Muaz Yusuf.

"Berjalan Melihat Mentafsir"
Sekian daripada Adnin Razak,
Daie Jalanan Bumi Fana,
5:00pm 11hb September 2012.

No comments:

Post a Comment