Wednesday, 23 July 2014

[tazkirah] WARNING : LELAKI is LELAKI !

Salam der !

dah lama aku tak update blog. dulu kan aku penah cakap yang aku nak tukar kerja kan?

ok let me cer the story ~

aku tamat kerja di 7e pada tarikh 10.6.2014. ok, aku terangkan :

-start keje : 11/12/13
-tamat keje : 10/06/14

maknenye genap enam bulan aku berkelana di 7e sebagai store associate (cashier , cleaner , order writer dll). sejurus tamat kerja, aku dapat tawaran dari kawan aku untuk berkerja sebagai guru al-quran. so aku pun bersetuju la. dan sampailah sekarang aku kerja di Akademi Al-Quran ABS, Bukit Katil, Melaka. berhampiran dengan Masjid Saidina Ali (tempat Maahad Tahfiz Quran Negeri a.k.a. MTQN Melaka).

sehingga kini aku setia mengajar di situ. alhamdulillah. seronok sebab aku memang jenis suka mengajar. para pelajar aku ialah dari sekecil umur enam tahun sampailah setua dalam lingkungan 50an kot.

ok dah. habis cite pasal keje.

k der,

aku terdetik nak update pasal LELAKI. ya, LELAKI. kenapa ya?

seringkali kita mendengar tentang kisah LELAKI dan perempuan yang bercinta, berkapel, bertunang, berdating, ber ber ber sehinggalah ke tahap berZINA dan akhirnya TERmengandung anak luar nikah. apa punca ni? macamana kronologi ini boleh berlaku ye?

baik. sekarang aku nak klasifikasikan golongan2 bercinta ni. antara yang ada ialah ;

-golongan kapel biasa2 (tahap sekolah rendah je ni)
-golongan kapel sweet (tahap sekolah menengah)
-golongan kapel berani (tahap dah teruk e.g berani pegang,sentuh,main,zina, dll)
-golongan kapel bajet dah kawin (guna istilah tunang sebagai alasan nak berkapel)
-golongan kapel islamik (ni paling rare! ustaz-ustazah bercinta)

ada lima golongan kapel yang biase kita nampak kan? dan aku faham yang korang pun faham diorang ni berkapel macamana. tapi, suka untuk aku ceritakan tentang golongan kelima tu. iaitu golongan kapel islamik.  biasenye yang terlibat dalam kapel camni ialah budak atau pelajar aliran agama. tak kiralah di sekolah ataupun di kolej ataupun di universiti mahupun di alam pekerjaan.yang lelaki berlakon jadi watak pak ustaz. yang pempuan berlakon jadi watak kak ustazah. dua-dua saling mencintai kerana Allah.

aku nak story panjang2 pun, korang pun boleh faham kan?ni aku bagi contoh situasi kapel islamik. yang si ustaz cakap kat ustazah ;

"abi tido dulu sayang."

si ustazah menggetik balas ;

"umi pun nak tido jugak abi..sayang abi..mmuuuaahh"

peh kepala bapak. dah ber-abi ber-umi pulak dah. tapi yang hairan nya, bila keluar ke mana-mana si ustaz setia dengan kopiahnya, manakala si ustazah setia dengan tudung labuh, jubah, handsock, stokin lagi. hairan kan?

sepatutnya mereka ni golongan agama, so kena lebih syadid la dalam bab-bab gini. ni tak. makin kelaut pulak. kenapa perkara ni boleh berlaku? sedangkan mereka adalah pelajar agama? sedangkan mereka tahu hukum hakam?

aku teringat kata2 sahabat aku di Smtaq dulu. antara faktor yang membuatkan golongan agama ni menjadi lebih teruk daripada golongan biasa ini, adalah kerana ILMU AGAMA yang mereka belajar itu MELAKNAT SEMULA si tuannya. masakan tidak, ilmu agama yang sangat penting boleh dijadikan sebagai rojak petis; boleh dibalik-balikkan seolah2 kita mempermainkan ilmu tersebut. kan berdosa tu.

itu aku sentuh bab kapel. soalan aku, ada tak pelajar aliran agama yang BERZINA?

jawabannya, ADA.

aku teringat kisah pendedahan panas dalam majalah MASTIKA edisi Mei 2014. dalam kes tu, wartawan menyelongkar kegiatan sebahagian pelajar2 di salah sebuah KOLEJ ISLAM di melaka yang menjual diri menjadi bohsia segera kepada lelaki hidung belang.

boleh bayangkan tak?

waktu siang mereka ke kuliah dengan berpakaian tudung, tudung labuh, baju kurung, jubah tetapi bila belah malamnya waktu shift mereka menjadi bohsia, daripada jubah tudung bertukar menjadi tube, skirt, kemban, baju seksi bagai dan sewaktu dengannya. aku nak tulis panjang lebar pun malu der. sebab apa? sebab yang buat benda2 ni ialah daripada pelajar aliran AGAMA.

tak percaya? boleh pergi kedai tanya ada jual lagi tak majalah Mastika edisi Mei dan Jun 2014.

ok, patah balik ke tajuk utama. LELAKI.

der..

der der yang perempuan.

aku nak ingatkan. aku ni LELAKI. pakwe kau pun LELAKI. kat dunia ni, LELAKI memang dasar LELAKI. kenapa?

aku nak kaitkan kapel dan LELAKI. orang perempuan, kalau sedang dalam feeling bercinta, bahagian yang suhunya akan naik ialah di tangan dan hati (pempuan sensitif dengan sentuhan & hati mudah 'cair). tapi lelaki kalau sedang dalam feeling bercinta, bahagian yang suhunya akan naik ialah di otak (rangsangan membayangkan sesuatu yang menaikkan syahwat) dan di bahagian kemaluan (terus terang aku cakap, lelaki cepat stim).

ni aku tunjuk contoh kajian ;








nampak? bahagian merah tu ialah kawasan yang suhunya naik. nampak tak pempuan panas kat mana ? dan nampak tak lelaki panas kat mana ??

see?

der, aku nak ingatkan. orang lelaki ni, kalau tengah hangat bercinta, PEMBOHONG kalau dalam otak dia, dia tak bayangkan sesuatu yang merangsang syahwatnya tentang korang yang pempuan ni. eh, lelaki is lelaki la. sebab itu aku banyak kali cakap, mata lelaki ni sentiasa ada di mana-mana. dan mata lelaki ni sentiasa hidup siang dan malam.

ok pempuan. dengar ni.

sebab tu la Allah kata 'wala taqrabuzzina'. jangan kata zina, nak mendekati zina pun dah tak boleh dah. mendekati zina tu ap? kapel la. memang korang tak berzina tapi hakikatnya anggota tubuh ko yang lain sedang enak berzina. mata sedap berzina tengok benda bukan2. mulut sedap berzina bercakap benda lucah, telinga sedap berzina dengar perbualan lucah, hidung sedap berzina menghidu bau wangi2an si perempuan. tinggal tangan dan kemaluan je yang masih belum mengiyakan. kalau tangan dah berzina, apakah ia? onani. haram. n last, kalau kemaluan nak berzina, alamatnya LENGKAPLAH satu perzinaan..

kepada pempuan2,

korang tak payah la nak bangga sangat kalau korang ada pakwe, ko ingat pakwe ko tu ikhlas ke nak bercinta dengan ko? hei der! lelaki is lelaki la. senang cite aku cakap, di zaman akhir zaman ni, hiburan yang paling kaum lelaki gemar ialah SEKS.

tak percaya?

aku nak tanya korang pempuan yang tengah berkapel ni. biasanya sapa yang mula2 ajak bergayut kat telefon? lelaki. sapa yang mula2 ajak jumpa? lelaki. sapa yang mula2 ajak dating? lelaki. sapa yang mula2 ajar korang berpegang2 tangan? lelaki. sapa yang mula2 ajak korang naik keta sama2? lelaki. sapa yang mula2 ajak korang keluar makan n suap2? lelaki. sapa yang mula2 ajak gi tengok wayang? lelaki. sapa yang mula2 ajak gi lepak2 kat taman atau pantai? lelaki. ah banyak lagi lah!

oh, aku lupa nak cakap. ketika awal perkenalan antara ko dengan pakwe ko, sapa yang mula2 bahasakan diri 'abang' atau 'sayang'? lelaki la der..

takkan ko tak nampak lagi apa yang aku nak samppaikan?

ok xpe aku jelaskan lagi.

hiburan paling utama yang lelaki suka ialah seks. ok, cuba ko baca balik yang aku tulis kat atas tadi. perasan tak, segala apa perbuatan yang lelaki ajak ko buat tu semuanya boleh menaikkan syahwat. kan?paggil sayang, gayut, bual benda tak elok, minta gambar, jumpa, dating, makan same2, tengok wayang dll. semuanya mampu menaikkan syahwat lelaki der..

tambahan pulak di zaman penuh teknologi ni, senang sangat nak tuka2 gambar. whatsapp, wechat, fb, mcm2 la. semuanya di hujung jari. hah, bab tukar gambar ni pun satu.. biasenye si jantan celaka ni, pada awalnya dia berlagak sopan, just mintak gambar biase je. lame2 bila ko dah makin rapat dengan dia, mulalah nanti dia akan minta gmbar tak pakai tudung la, tak pakai mekap la, sampailah satu ketika dia akan minta gambar bogel ko. pelik?

eh der ni realiti ler.

nanti ko bukak youtube ko search "mesej sebagai permulaan zina". dalam video tu cerita segala2nya. bagaimana kronologi seorang lelaki yang menggoda pempuan. dari sekecil2 permintaan sehinggalah permintaan paling kemuncak iaitu "sebagai tanda sayang ialah u kena bagi badan u kat i.."

gile tak gile laki ni?

lagi sekali aku cakap, lelaki ni tak ikhlas pun sebenarnya nak bercinta dengan korang. diorang nak puaskan nafsu je lbih. MAAF, AKU TAK MENTION SEMUA. SEGELINTIR SAHAJA.

jadi, korang pempuan yang mana baru nak mengenal2 dunia bercinta ni, aku nasihatkan, tangguhlah dulu. cinta ni waktu sebenar dia adalah di alam perkahwinan. bukan zaman bujang. majoriti lelaki same je. tak kiralah yang sosial mahupun yang berkopiah sekalipun, nafsu lelaki tetap buas. sama jugak dengan pempuan. tak kiralah yang liar seksi bagai mahupun yang ustazah sekalipun, anda takkan terlepas daripada bayangan nafsu seorang lelaki. berjage2lah ye..

aku pun lelaki, aku juga ada kisah silam. kau pun lelaki. kau pun ada kisah silam. kau tu pempuan, kau jugak ada kisah silam. kita manusia . fitrah seorang manusia ialah berbuat kesilapan. kita semua sama.

cuma, yang membezakan kita ialah cara kita menjauhi dosa dalam kisah silam tersebut. adakah kita ada sifat mujahadah? adakah kita istiqamah dalam berubah? tepuk dada tanya iman sendiri.

last, ingat pesanan aku. pesanan ni untuk diri aku jugak.

lelaki, tolong jaga pandangan dan tolong kuatkan iman.tak kiralah kau ni budak biasa mahupun seorang ustaz, nafsu ni sentiasa nak berasa puas je terutama soal syahwat.. kita berada di zon akhir zaman di mana hiburan utama manusia pada akhir zaman ialah seks. tersilap langkah, kita pasti kecundang.

perempuan, tolong jaga aurat dan batasan pergaulan. tak kira kau tu gadis biasa ataupun ustazah, ke mana saja kau melangkah, yang ada di sekeliling kau ialah sepasang mata2 lelaki yang panas memerhatikan seluruh susuk tubuh kau terutama wajah, dada dan pinggul.

berdoalah pada Allah agar kita terselamat daripada bahana SEKS TANPA SEMPADAN ini..

pesanan panjang lebar ni untuk korang yang membAca entri ni termasuklah aku sendiri yang menulisnya.

NA'UZUBILLAHI MIN ZALIK ~